Qigong on the Ciudad de Cadiz deck.
Qigong sur le pont du Ciudad de Cadiz
aeolus OK. Conteneur stable.
Vitesse 11.4 nœuds, sur un moteur, à 82% de sa puissance maximum
Temps légèrement couvert, sec. Mer calme. Vent modéré de l’arrière. 24.4° C dehors, 28°C dans la soute.
Cap 222°
Stabilisateurs rentrés.
Route : www.vesselfinder.com/fr/?imo=9383560
La grande histoire d’hier était un essai de validation de refroidissement des moteurs. Pour ce que j’ai pu en comprendre, l’eau du chenal du port de Cayenne est trop turbide pour servir de refroidissement aux moteurs. L’essai consistait donc à refroidir les moteurs avec l’eau des ballasts. Essai apparemment réussi si j’en juge aux sourires de l’équipage.
aeolus OK. Container is stable.
Speed 11.4 knots, on one engine, at 82% of its maximum power.
Stabilizers are in.
Light cloudy sky, dry. Very calm sea. Mild wind from the back. 24.4°C outside, 28°C in the cargo bay.
Cap 222°
Route : www.vesselfinder.com/fr/?imo=9383560
The story of yesterday was a validation test of the cooling of the engines. As far as I could understand, the water of the channel to the harbour of Cayenne is too turbid to be used as an engine coolant. The test was therefore to cool the engines with the ballast water. Successful test if I read the smiles of the crew correctly.
Salle des machines pendant l’essai, de gauche à droite, Olivier, Chef, Capitaine, Tangui.
Engine room during the test, from left to right, Olivier, Chef, Capitaine, Tangui.
For Elena, ship thermal balance test ! The management of the alarms is not very far from satellite engineering !
We are here.
Nous sommes ici.
Toutes photos Gilles Labruyère, ESA
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